stres

Zdarza Ci się, że ze stresu Twoje ciało i Twój umysł odmawiają posłuszeństwa? Poznaj dwa proste ćwiczenia, które w zaledwie 90 sekund pozwolą Ci odzyskać spokój i równowagę.




Kilka dni przed zbliżającą się operacją kolana rozmawiałam ze znajomą o emocjach związanych z czekającym mnie zabiegiem. Z zainteresowaniem zapytała mnie, co czuję oraz jak sobie radzę ze strachem i stresem związanym z operacją, bólem, itd. Wymieniłam jej od ręki 5 różnych sposobów, które stosuję na zmianę, aby zadbać o siebie i swój dobry stan mentalny. Dziś chcę się z Tobą podzielić dwoma rewelacyjnymi w swojej prostocie i skuteczności ćwiczeniami.

Potężnym narzędziem w radzeniu sobie ze stresem jest umiejętne oddychanie. Zastanawiałeś się kiedykolwiek, dlaczego palacze palą, kiedy są w stresie? Nie chodzi tylko o działanie nikotyny, lecz także  to, że gdy palą, oddychają głęboko, co organizm kojarzy z uczuciem odprężenia, wskutek czego się relaksuje. Dlatego, kiedy czujesz się zestresowany, świadomie zmuś się do głębokiego oddychania. Stań lub usiądź prosto i weź głęboki oddech nosem, zatrzymaj powietrze, po czym wypuść powietrze ustami. To, co jest kluczem w tym oddychaniu, to czas wdechu, zatrzymania i wydechu. Sprawdź następującą sekwencję: 1 – 3 – 6, co oznacza 1 sekundę wdechu, 3 sekundy zatrzymania i 6 sekund na wydech. Chcesz zapamiętać to ćwiczenie? Powtórz teraz 5 razy taki spokojny wdech-wydech i poczuj, jak on wpływa na Twoje ciało, Twój umysł i Twój ogólny stan. W najbliższym czasie, gdy będziesz potrzebował opanować szybko stres, wykonaj 5-6 takich oddechów, najlepiej na świeżym powietrzu.

Drugim sposobem, gdy dopada Cię strach i stres związany z czymś, co Cię czeka w przyszłości, jest umiejętność skupienia się na chwili obecnej.

Gdy czekasz na coś i czujesz, jak czekanie generuje stres, przekieruj swoje myśli na to, co masz do zrobienia TERAZ. Budzisz się ze strachem w środku nocy, bo czeka Cię ważne wystąpienie? Leżąc w łóżku zadaj sobie pytanie: „-Co mam do zrobienia teraz? Na czym mam teraz się skupić?” Zaufaj swojemu umysłowi i pozwól mu odpowiedzieć. Odpowiedź będzie prawdopodobnie prosta i będzie brzmiała: „-Teraz mam się skupić na spaniu.” Lub „-Teraz mam się napić wody”. Czekasz przed ważnym spotkaniem? Zadaj sobie to samo pytanie: „-Co w tej chwili mam do zrobienia?” Przydziel sobie zadanie: „TERAZ weź 5 głębokich oddechów”, lub: „-Teraz podejdź do dystrybutora z wodą i się napij” lub „-Teraz przeczytaj krótki artykuł w magazynie”. Twój umysł skupi się na bieżącej czynności a Ty poczujesz ulgę i spokój.

Powyższe dwa sposoby sprawdziły się wiele razy u mnie oraz u osób, z którymi dotychczas pracowałam. Polecam Ci je serdecznie: sprawdź i korzystaj.



Sprawdź moje szkolenia:

 

Siła wewnętrzna

stresasertywnosc