test na asertywność

Asertywność to rozległy i złożony temat. Wobec pewnych ludzi i w pewnych kontekstach jest nam łatwiej być asertywnymi. W innych- trudniej. Np. w relacjach z nieznajomymi, z bliskimi, z szefem, z przyjaciółmi możemy prezentować zupełnie różne zachowania. Może to wynikać z naszego wychowania i naszych doświadczeń. Jeśli chcesz przyjrzeć się swojej asertywności, przygotowałam dziś test na asertywność. Polecam, bo daje pewien wgląd w to, jak jest z tematem asertywności.

Przeczytaj poniższy test, odpowiedz na pytania i sprawdź, w jakich sytuacjach potrafisz zachowywać się asertywnie a w jakich obszarach powinieneś pracować, aby asertywność zwiększyć. Przeczytaj każde poniższe twierdzenie i określ, czy wymienione w nim zachowanie byłoby dla Ciebie łatwe (odpowiedz „Tak, z łatwością”) czy trudne („Z trudem”). Zaznacz odpowiedź.

  1. Zwracam uwagę, gdy ktoś mi przeszkadza
  • Tak, z łatwością
  • Z trudem
  1. Upominam się o swoje
  • Tak, z łatwością
  • Z trudem
  1. Pytam, jeśli czegoś nie rozumiem
  • Tak, z łatwością
  • Z trudem
  1. Słucham konstruktywnej krytyki i biorę ją pod uwagę
  • Tak, z łatwością
  • Z trudem
  1. Jeśli czegoś nie chce, mówię ‘nie’
  • Tak, z łatwością
  • Z trudem
  1. Jasno przedstawiam swoje potrzeby i oczekiwania
  • Tak, z łatwością
  • Z trudem
  1. Dobrze sobie radzę z własnymi emocjami
  • Tak, z łatwością
  • Z trudem
  1. Nawiązuję kontakty z nieznanymi osobami
  • Tak, z łatwością
  • Z trudem
  1. Potrafię okiełznać stres i tremę przed wystąpieniami publicznymi
  • Tak, z łatwością
  • Z trudem
  1. W konfliktach szukam konstruktywnych rozwiązań
  • Tak, z łatwością
  • Z trudem
  1. Słucham innych z uwagą
  • Tak, z łatwością
  • Z trudem
  1. Potrafię wyrażać konstruktywną krytykę
  • Tak, z łatwością
  • Z trudem
  1. Kiedy ktoś mnie atakuje, bronię się
  • Tak, z łatwością
  • Z trudem
  1. Potrafię zapanować nad własną wściekłością
  • Tak, z łatwością
  • Z trudem

 

A teraz przyjrzyj się odpowiedziom, których udzieliłeś i określ 3 obszary, w których dobrze sobie radzisz w kontekście asertywności. Zapisz je:

Mocne strony:

  1. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………
  2. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………
  3. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………

A teraz określ 3 obszary, które wymagają treningu.Zapisz je.

Obszary do zmiany:

  1. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………
  2. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………
  3. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

W zależności od tego, jak wyszedł Ci powyższy test na asertywność, będziesz miał swoje indywidualne wnioski. To już dużo, bo jak pisałam wcześniej, samoświadomość jest początkiem rozwoju.

Chciałbyś być bardziej asertywny? Dobra wiadomość jest taka, że możesz się tego nauczyć. Wymaga to zaangażowania i świadomego wysiłku, jednak korzyść w postaci lepszego i bardziej komfortowego życia jest tak duża, że zdecydowanie warto.

Przeprowadziłam wiele szkoleń i spotkań indywidualnych, wspierając moich Klientów w treningu asertywności. Im jesteś bardziej świadomy tego, co się z Tobą dzieje w relacjach z innymi, tym masz większą szansę wykorzystać wiedzę dotyczącą asertywności i zacząć ją wdrażać w życie.

 



Szkolenia, na których wzmocnisz swoją asertywność:

Szkolenie asertywność Siła wewnętrzna Asertywny menedżer

     23.06.2018                     30.06-01.07.2018                 26.06.2018


Masz pytanie?

Aby zadać pytanie odnośnie szkoleń i coachingu, napisz lub zadzwoń:

biuro@maleszko.edu.pl

tel. 609 831 181