Twój pracownik popełnił błąd? Zwalniać czy nie zwalniać?

Dziś wpis na temat: wyznaczanie zadań.

Twój pracownik popełnił błąd i zastanawiasz się, co zrobić? Chcę się z Tobą podzielić historią, która wpisuje się w powyższe pytanie.

Temat pojawił się przy okazji mojej niedawnej rozmowy ze znajomą, która prowadzi własną firmę.

– Zwolnię, normalnie zwolnię! – zaczęła- Jaki ten nowy pracownik głupi! A wyglądał na takiego inteligentnego!
Na moje pytanie co się stało, kontynuowała: – Nie potrafi profesjonalnie prowadzić spotkań z klientami. Gdy prezentuje ofertę, to ledwo potrafi coś wykrztusić, poza tym gubi się w tym, co mówi i nikt go nie rozumie. Jak siedzę obok i go słucham, to mam coraz szersze oczy!
– Opowiedz mi, jak to się stało, że dostał to zadanie – poprosiłam.
– Zadeklarował, że chce i umie, więc mu je dałam – usłyszałam w odpowiedzi.
– Czy zrobiłaś lub powiedziałaś coś jeszcze? – dopytałam.
– Nic więcej, bo powiedział, że w poprzedniej firmie to robił, to uznałam, że chyba wie, co mówi. Jest dorosły! – dodała.
– A jakie dokładnie doświadczenia miał ten pracownik wcześniej w tym zakresie? – pociągnęłam wątek.
Odparła: – Dobrze nie wiem, u mnie w firmie to pierwsze takie zadanie.

I tak wspólnie doszłyśmy do wniosku, że zamiast zwalniać pracownika, moja znajoma popracuje najpierw nad własnym warsztatem menedżera w zakresie wyznaczanie zadań podległym jej pracownikom.

Więcej na temat wyznaczanie zadań na szkoleniu „Skuteczne zarządzanie. Wyznaczanie zadań S.M.A.R.T.”

Zapraszam.

Urszula Grabowska-Maleszko
Urszula Grabowska-Maleszko

PCC Coach (Erickson Certified Professional Coach) , trener szkoleń menedżerskich i rozwoju osobistego, konsultant biznesowy. Ponad 1100 godzin coachingu, w tym ok. 80% z kadrą zarządzającą niższego i wyższego szczebla. 1500 godzin przeprowadzonych szkoleń z kompetencji miękkich.