Szkolenie prowadzimy w systemie hybrydowym – możesz uczestniczyć online lub na sali szkoleniowej.
Asertywność w zarządzaniu jest jedną z podstawowych kompetencji na warsztacie menedżera. Asertywność jest niezbędna przy delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów, przy egzekwowaniu i kontrolowaniu wykonanych zadań. Asertywny menedżer potrafi się sprawnie i otwarcie komunikować, jest wolny od innych postaw w kontaktach międzyludzkich, takich jak agresja, uległość, manipulacja. Asertywny menedżer dba o swoje prawa i respektuje prawa innych. To szkolenie dla menedżerów, którzy:
- chcą nauczyć się przydzielać obowiązki bez obawy o reakcje podwładnych
- chcą pokonać opór związany ze zwracaniem pracownikom uwagi, że nieprawidłowo wykonali zadanie
- zgadzają się na różne rzeczy a potem żałują swoich decyzji
- wolą wykonać zadanie sami, niż poprosić lub tłumaczyć, jak należy je zrobić
- chcą dowiedzieć się JAK odmawiać pracownikom w sposób asertywny, bez poczucia winy i agresji
- miewają wyrzuty sumienia, że musieli odmówić
- tracą szybko cierpliwość w kontaktach z innymi i chcą nauczyć się reagować asertywnie
- chcieliby zrozumieć, dlaczego czasem podwładni reagują wybuchem emocji, płaczem lub złością
Asertywny menedżer:
👇 wyraża swoje zdanie i rekomenduje rozwiązania
👇 podejmuje trudne rozmowy, rozwiązuje konflikty i nie ucieka od problemów
👇 skutecznie egzekwuje wykonywanie poleceń
👇 potrafi bronić swoich szefowskich interesów i nie poddaje się próbom wywierania wpływu
👇 przyjmuje otwarcie informację zwrotną jako niezbędny proces własnego doskonalenia
👇 komunikuje potrzeby swoje, zespołu, czy całej organizacji
👇 jest efektywny i pewny siebie. Jesteś szefem firmy, kierownikiem lub liderem zespołu?
Jeżeli w zarządzaniu towarzyszą Ci obawy o reakcję innych, masz opór przy przydzielaniu obowiązków i egzekwowaniu wykonanych zadań, swoje potrzeby stawiasz za potrzebami innych i zdarza Ci się zgadzać na różne rzeczy a potem tego żałować, weź udział w szkolenie+trening „Asertywny menedżer”, w czasie którego zbudujesz wewnętrzne strategie pewności siebie i nauczysz się asertywnej komunikacji. Szkolenie „Asertywny menedżer” to jednodniowy warsztat budujący postawę asertywną w zarządzaniu ludźmi. W trakcie szkolenia uczestnicy mają możliwość poznania najczęstszych strategii zachowań, dowiadują się, jakie są źródła poszczególnych postaw życiowych, opracowują fundamenty asertywnej komunikacji oraz poznają krok po kroku technikę asertywnej komunikacji.
Warsztat „Asertywny menedżer” w skondensowany i intensywny sposób przekazuje najważniejszą wiedzę dotyczącą asertywności w pracy lidera. Szkolenie oparte jest na intensywnej pracy indywidualnej i w grupach, mini wykładach i scenkach, dzięki którym od razu można zastosować przekazywaną wiedzę.
Uczestnicy uczą się, jak otwarcie wyrażać swoje myśli, preferencje, uczucia, przekonania, poglądy i wartości. Ćwiczą odmawianie, asertywne mówienie 'nie’ – bez odczuwania wewnętrznego dyskomfortu i z poszanowaniem swojego rozmówcy. Dowiadują się, czym jest asertywność menedżera wobec samego siebie.
Szkolenie zaprocentuje menedżerom, którzy chcą poznać sposoby asertywnej komunikacji, nauczyć się asertywnych zachowań i przećwiczyć strategie asertywności. Ponieważ wiemy, że nie wystarczy znać techniki asertywnej komunikacji, aby być asertywnym, mocą tego szkolenia jest kompletność „zestawu” asertywnej strategii- poczynając od źródeł i fundamentów związanych z wartościami i przekonaniami, poprzez asertywne prawa, na technikach kończąc. Jeśli interesuje Cię temat asertywnej komunikacji menedżera, chcesz poznać lepiej siebie, nauczyć się asertywnie działać w kontaktach ze swoim zespołem i ze swoimi przełożonymi, to szkolenie jest dla Ciebie. PROGRAM SZKOLENIA
- Asertywność- wprowadzenie i podstawy
- Autodiagnoza i strategie wiodące zachowań ludzkich
- Fundamenty asertywności: wartości, postawa i przekonania, komunikacja
- Asertywność w relacjach interpersonalnych
- Asertywne prawa menedżera
- Praktyczny trening asertywnej komunikacji
- Asertywne odmawianie w praktyce
- Asertywne wyrażanie trudnych emocji
- Asertywne przyjmowanie krytyki
Weź udział w szkoleniu, aby tworzyć współpracujący zespół, angażować ludzi do pracy i być szefem, który potrafi zadbać zarówno o zespół jak i o siebie.
Trener prowadząca: Urszula Grabowska-Maleszko PCC Coach (Erickson Certified Professional Coach, PCC ICF) , trener szkoleń menedżerskich i rozwoju osobistego, konsultant dla organizacji.
- ponad 1700 godzin coachingu, w tym ok. 80% z kadrą zarządzającą niższego i wyższego szczebla
- 1800 godzin przeprowadzonych szkoleń z kompetencji miękkich
Absolwentka Wydziału Ekonomii na Uniwersytecie w Białymstoku. Przygotowanie coachingowe zdobyła w Erickson College International. Praktykę i doświadczenie zawodowe zdobywała przez ponad 19 lat na stanowiskach kierowniczych, w zarządzaniu zespołami handlowymi i w roli dyrektor zarządzającej w polskich i międzynarodowych firmach z branży IT, telekomunikacyjnej i teleinformatycznej. Terapeuta terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach.
Dowiedz się więcej: obejrzyj film
Dla kogo:
1. Managerów każdego szczebla 2. Osób zarządzających zespołami 3. Właścicieli firm 4. Kadry zarządzającej z sektora prywatnego oraz budżetowego.
MIEJSCE SZKOLENIA:
- WARSZAWA, UL. ODKRYTA 1A.
- Można także uczestniczyć online przez platformę zoom, zgłaszając taką chęć przy rezerwacji szkolenia.

Masz pytanie? Skontaktuj się z nami:
- biuro@maleszko.edu.pl
- tel. 609 831 181
Dalsza ścieżka rozwoju kadry zarządzającej:
Zapraszamy.